Touchtech

Touchtech logo

Om Touchtech

Touchtech utvecklar och säljer produktivitetshöjande lösningar för detaljhandlare. Bolagets målsättning är att förbättra kunders lönsamhet genom att bidra med ökad försäljning och förbättrad service samtidigt som varu- och personalkostnader reduceras. Detta möjliggörs genom en portfölj av innovativa egenutvecklade mjukvarulösningar som tillhandahålls på prenumerationsbasis och som kunden kan nyttja via interaktiva enheter i främst fysiska butiker och showrooms i möte med konsumenter.

Touchtech @ Lagerhaus

InWest Corporate Finance har varit rådgivare till Touchtech vid flera tillfällen, däribland i samband med bolagets notering på Spotlight under hösten 2017. Touchtechs IPO tecknades till över 1 000 % av nästan 3 000 tecknare.

”Min upplevelse av samarbetet med Roger Lundin och InWest sedan noteringen av Touchtech 2017 kan beskrivas som väldigt personligt med mycket engagemang. Roger har varit ett bollplank och viktig rådgivare som lett till ömsesidigt förtroende. Man får helt enkelt mycket värde för pengarna och vi ser fram emot att fortsätta samarbetet framöver.”
Deniz Chaban, VD Touchtech

Touchtech @ Cervera

Touchtechs produktportfölj består av tre produkter som alla är utvecklade med fokus på detaljhandelns utmaningar:

Touchtech Vendo lanserades 2015 och används främst för att presentera produktinformation såsom kläder, skor, inredningsartiklar och elektronik och möjliggör försäljning av varor som den fysiska butiken inte har i butikslagret. Vendo är en nyckelfärdig mjukvarulösning som driftsätts på touchskärmar och integreras med handlarens befintliga e-handels- och affärssystem. All produktdata, lagersaldon och prisuppgifter synkroniseras automatiskt mot Touchtechs molntjänst utan handpåläggning från handlaren. Genom att Vendo integreras i butikens säljprocess kan butikspersonalen öka försäljningen genom att snabbare identifiera vilka modeller som kan vara intressanta för konsumenten, föreslå kompletterande produkter och slutföra köpet direkt i Vendo. Konsumenten slipper stå i kö till kassan och butikspersonalen kan vara mer aktiv och servicefokuserad på butiksgolvet. Några kunder som använder Vendo är Bestseller, J Lindeberg, Axel Arigato och Stenströms.

Touchtech kundbolag

Touchtech Showroom är en mjukvarulösning som utvecklats tillsammans med Bestseller, ett av världens största modeföretag. Showroom digitaliserar och ökar produktiviteten i ett showroom för B2B-försäljning, dvs i samband med att varumärken säljer in nya kollektioner till butiker. Ett traditionellt showroom är i regel kostsam och tidskrävande och med begränsningar vad gäller variationer av varuprover. Med Touchtechs innovativa lösning presenteras kollektionerna digitalt och möjliggör en mer kostnadseffektiv och inspirerande beställningsprocess.

Touchtech Lima är ett interaktivt presentationsverktyg som används på mässor, i showrooms, utställningar och konferensrum för att på ett engagerande sätt genomföra presentationer av dokument, bilder och filmer. Lima används till exempel ofta i bilhallar där säljaren enkelt kan visa utbudet av bilmodeller och tillbehör till presumtiva köpare. Lima lanserades 2012 och har sålts i form av cirka 2 500 licenser världen över via ett globalt återförsäljarnätverk. Några kunder är Volvo Cars, Mercedes, Xerox, AT&T och Bank of America.

Touchtech - The Fitting Room

Ansvarig rådgivare

Roger Lundin
+46 (0) 725-86 22 22
roger.lundin@inwestcorp.se

Håll dig uppdaterad:

Vi på InWest är ett dedikerat bollplank till mindre bolag med stora ambitioner.

Besöksadress

Kanalstråket 1
433 76 JONSERED

Prenumerera och få våra börsnoteringar och emissioner rakt i din inkorg.


Genom anmälan godkänner jag att mina personuppgifter hanteras i enlighet med InWests integritetspolicy. Vi skickar nyhetsbrev med återhållsamhet och kommer inte heller dela dina uppgifter.

 

© 2020 InWest Corporate Finance | Integritetspolicy